Altos Odyssey -anmeldelse: Så flott som før, men mye bedre

har du sannsynligvis spilt eller i det minste hørt om spillet Altos eventyr. Android -versjonen ble utviklet av Noodlecake Studios Inc og fortsatte å tjene fantastiske anmeldelser og mange priser. Utviklerne har nå kommet med en annen del av det vakre spillet som nå kalles Altos Odyssey. Det har vært tilgjengelig for iOS i seks måneder nå, men spillet har endelig kommet seg til Android. Selv om det har vært en lang ventetid, var det ikke så lenge som første gang. Android -brukere måtte vente et helt år på Altos eventyr.

I motsetning til $ 4,99 iOS -utgivelsen, selv om Android -versjonen er gratis, men støttet med annonser. Hvis du vil, kan du bli kvitt annonsene med en engangsbetaling. Dette er en mye mer androidvennlig teknikk og på den ideelle måten. Vi har alle sett noen apper vi elsker som er gratis, men annonsestøttet. Du vil betale opp og fjerne annonser, men det er ikke noe alternativ. Denne overskuddsmodellen tjener selv noen poeng fra meg med tanke på at den gir brukerne et valg mens de også sørger for at utviklerne blir betalt.

Spillmekanikken

Altos Odyssey er ikke mye av avgang fra forrige spill, da du veldig godt kan gjette fra navnet. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, ikke i dette tilfellet i det minste. Både Altos eventyr og Altos Odyssey er ‘Endless Runner ‘Style of Games, hvor du går på ski nedover en skråning og gjør hopp og veggglass, mens du samler mynter, fullfører mål og ser hvor langt du kan gå før du faller. Ikke alt er det samme fordi det nå er Odyssey, ikke eventyr.

Når du går gjennom nivået, møter du varmluftsballonger, fossefall, templer og mer. Den gode delen er at mange av disse varene er interaktive og ikke bare der for å være der. For eksempel kan du hoppe av varmluftsballonger for å få mye mer lufttid og dermed mye flere poeng. Så er det vegger du kan skate på og vann, som også lar deg sprette av og få ekstra fart mens du glir. Noen ganger finner du også virvelvind som vil skyve deg opp i luften.

Det er mange så interessante tillegg over Altos eventyr som gir litt mer dybde til spillet. Å, og den sinte mannen som jager deg i forrige spill er nå borte. Du vil nå bli jaget av en sint lemur, og det er vanskelig å si hva som er skumlere. Odyssey inkluderer også Zen -modus som ble lagt til det forrige spillet om offentlig etterspørsel. I utgangspunktet lar det deg bare spille uten poeng eller dødsfall, slik at du kan spille uten distraksjoner.

Til tross for den ene knappemekanikeren føles spillet aldri altfor forenklet eller kjedelig. Det er så enkelt å spille og fremdeles utfordrende.

Ikke gå glipp av: 5 lette minimalistiske spill for Android

Grafikk og lydspor

Altos eventyr hadde Alto snowboard nedover siden av et fjell for å samle opp hans rømte lamaer. Det nye spillet bringer tre separate biomer, hver med sin egen spesielle natur. Du starter spillet sandboarding ned ørkenskråninger. Altos Odyssey er virkelig ikke et spill som prøver å se eller føle seg realistisk. Den grafiske designen på dette spillet er mye mer som kunst enn noe annet. Det er enkelt, men det klarer fortsatt å trekke deg inn i spillet og fordype deg i nedstigningen.

I likhet med Altos eventyr, gir fargene i bakgrunnsskiftet deg ideen om at tiden faktisk går. Fra fantastiske solnedganger til beroligende stjerneklar netter og sparker tilbake regnvær, har spillet alt. Grafikken er en del av pakken, men da er det også lydsporet. Hvis du er en alvorlig spiller, vet du at alle de beste spillene har noen av de beste lydsporene. Dragon Age Inquisition, Mass Effect -trilogien, Skyrim, jeg kunne nevne mye. Altos Odyssey kan sannsynligvis bryte seg inn i den listen.

Sporet i standardmodus er ganske optimistisk med det mye mer hektiske tempoet. Det er lydsporet som brukes i Zen -modus som stjeler showet. Det er et av de lydsporene du kanskje vil høre på selv utenfor spillet fordi det er et mesterverk. Hvis du spiller Zen -modus, ikke gjør det uten øretelefoner. Du vil gå glipp av noe stort.

Kjennelse

Som sagt, Altos Odyssey er mye mer av det samme, men mye bedre, mye mer polert og det er generelt Altos Adventures 2.0. Det er absolutt ikke en dårlig ting fordi det forrige spillet var så bra selv. Hvis du skulle hente Altos eventyr i dag, vil du fortsatt kalle det et flott spill. Altos Odyssey bygger på det flotte spillet og gjør det bare større.

Altos Odyssey

[Googleplay url = “”]
Må lese: 5 lette minimalistiske spill for Android